باورهای نادرست درباره آلزایمر/ به بهانه ۳۱ شهریور، روز جهانی آلزایمر


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 30 شهريور 1396
بازدید : 43
نویسنده : saeed.bp

اکثر افراد مبتلا به آلزایمر، ۶۵ سال به بالا هستند. اما این امکان وجود دارد که آلزایمر در جوانی هم اتفاق بیفتد. حدود ۵ درصد از افراد مبتلا به آلزایمر، علایم بیماری را در ۳۰، ۴۰ و ۵۰ سالگی نشان داده‌اند. به این موارد، آلزایمر زودرس گفته می‌شود. افرادی که به آلزایمر مبتلا هستند، معمولا مدت زمان زیادی را بدون تشخیص دقیق بیماری با آن گذرانده‌اند. به همین خاطر پزشکان در دوران میانسالی آن را آلزایمر تشخیص نمی‌دهند و تصور می‌کنند علایم آن، مانند فراموشی فقط ناشی از استرس است. آلزایمر زودرس می‌تواند ژنتیکی باشد. با این مقدمه، در ادامه مطلب بیشتر با باورهای نادرست درباره آلزایمر آشنا می شویم.

باور نادرست: علایم آلزایمر، بخشی از دوران سالمندی هستند

برخی از فراموشی‌ها مربوط به دوران سالمندی هستند. اما علایم آلزایمر مانند فراموشی‌ای که کارهای روزمره زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد بخشی از نشانه‌های سالمندی نیست. اینکه گاهی فراموش کنید که کلیدهایتان را کجا گذاشته‌اید طبیعی است. اما اینکه مسیر هر روزه‌تان را گم کنید یا به یاد نیاورید که در چه فصلی هستیم، مشکل جدی‌تری است. همانطور که فراموشکاری می‌تواند با افزایش سن بیشتر شود، آلزایمر نیز در مغز اثر تخریبی پیش‌رونده دارد. هرچه بیماری بدتر می‌شود، توان فکر کردن، خوردن، صحبت کردن و بیشتر را از فرد می‌گیرد. بنابراین اگر ذهنتان به تیزی گذشته نیست، به این معنا نیست که آلزایمر دارید.

باور نادرست: آلزایمر منجر به مرگ نمی‌شود

متأسفانه، آلزایمر، ششمین عامل مرگ و میر در آمریکا است. اکثر افراد مبتلا به آلزایمر، فقط ۸ تا ۱۰ سال پس از تشخیص بیماری عمر می‌کنند. آن‌ها به تدریج فراموش می‌کنند چطور بیاشامند، بخورند و حتی ببلعند که همین امر منجر به نرسیدن مواد مغذی به بدنشان می‌شود. حتی ممکن است دچار مشکلات تنفسی شوند. باور نادرست: درمان‌هایی وجود دارند که از پیشرفت بیماری جلوگیری می‌کنند درحالیکه روش‌هایی برای پیشگیری از پیشرفت علایم آلزایمر وجود دارد، اما هیچ راه درمانی برای متوقف یا کند کردن روند بیماری وجود ندارد. پزشکان درباره مکمل‌های دارویی و رژیم‌های غذایی که ادعای درمان بیماری را دارند هشدار می‌دهند. هیچ مدرکی دال بر صحت این ادعاها وجود ندارد. فقط ۵ دارو از سوی سازمان غذا و دارو (FDA) برای درمان علایم آلزایمر تأیید شده است: دونپزیل(donepezil)، گالانتامین(galantamine)، ممانتین(memantine)،ریواستیگمین(rivastigmine) و تاکرین(tacrine). این داروها می‌توانند به افزایش حافظه، بهبود قدرت تکلم و بهبود برخی مشکلات رفتاری کمک کنند اما باز هم در همه افراد مؤثر نیستند.

باور نادرست: آلزایمر بر اثر قرار گرفتن در معرض آلومینویم، پرکرده نقره‌ای دندان، واکسن آنفلوانزا و آسپارتام رخ می‌دهد

شاید شنیده باشید که استفاده از قابلمه آلومینیومی، نوشیدن از قوطی کنسرو، مصرف شیرین‌کننده‌ مصنوعی آسپارتام، پر کردن دندان با مواد نقره‌ای و حتی تزریق واکسن آنفلوانزا باعث ابتلا به آلزایمر می‌شوند. اما هیچ دلیل علمی این ادعاها را ثابت نمی‌کند. دانشمندان درباره عامل اصلی بیماری آلزایمر مطمئن نیستند و معتقدند که به احتمال زیاد، فاکتورهای مختلفی از قبیل ژنتیک، محیط و سبک زندگی در بروز این بیماری دخیل هستند. اما همه پزشکان و متخصصان مطمئن هستند که رژیم غذایی سالم، ورزش، اجتماعی بودن و انجام کارهای چالش‌برانگیز برای مغز می‌توانند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهند.

باورهای نادرست درباره آلزایمر/ به بهانه ۳۱ شهریور، روز جهانی آلزایمر





:: موضوعات مرتبط: سلامت , ,
:: برچسب‌ها: سلامت ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلامت و سبک زندگی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سلامت و سبک زندگی و آدرس health-lifestyle.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com